Johnson & Johnson a anunțat vineri că intenționează să se divizeze în două companii, separând divizia de sănătate pentru consumatori de marea sa divizie farmaceutică, relatează Reuters.
Conglomeratul de sănătate va separa divizia sa de sănătate de consum într-o nouă companie listată la bursă. Rivalul Pfizer Inc și-a combinat în 2019 unitatea de sănătate a consumatorilor cu GlaxoSmithKline plc într-o societate mixtă.
Johnson & Johnson a declarat că își propune să finalizeze separarea planificată în 18 până la 24 de luni, scrie Mediafax.
Compania își va păstra unitățile de produse farmaceutice și dispozitive medicale, care vinde medicamente precum tratamentul împotriva cancerului Darzalex. Se așteaptă ca aceste unități să genereze venituri de aproximativ 77 de miliarde de dolari în 2021.
„Noua Johnson & Johnson și noua companie Consumer Health vor putea fiecare să aloce mai eficient resursele pentru a oferi rezultate pentru pacienți și consumatori, pentru a stimula creșterea și pentru a debloca o valoare semnificativă”, a declarat Joaquin Duato, care ar urma să devină directorul general al J&J în ianuarie.
Divizarea planificată vine la câteva zile după ce conglomeratul industrial american General Electric a declarat că se va separa în trei companii publice pentru a-și simplifica activitatea și a reduce datoriile.
Vineri, și compania japoneză Toshiba Corp și-a prezentat planurile de a se diviza în trei companii independente.